Animal

Människan satte sin hand under min haka, lyfte upp mitt huvud och drog sin andra hand över min rygg, genom min päls Jag ville inte titta in i hans mörka ögon men han mer eller mindre tvingade mig. Han pratade med mig men jag kunde inte förstå vad han sa, det var bara mummel i mina öron.
Mina tankar gick iväg till hagen, ängarna, de gröna gräset och allt de där jag älskade och där jag ville vara.

Plötsligt slutade människan klappa mig över ryggen och han släppte även mitt huvud så jag kände hur tungt det var. Mina öron var lätt böjda framåt och jag önskade i den sekunden att jag kunde prata.

Jag lyfte upp huvudet och tittade med en sista blick på människan som gick ut från min box. Han vände sig om och stirrade rakt in i mina ögon igen och jag försökde säga

 
"Snälla, döda mig inte"


Men han förstod nog inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0