Idioter upphöjt till en miljard

http://svt.se/2.2232/uppdrag_granskning?lid=index_312864&lpos=sajt&from=innehall_ao

REPORTAGE:
14-åriga Linnea våldtogs på en skoltoalett. Men när hon anmälde övergreppet förlorade hon sina kompisar och vuxenvärlden vände henne ryggen. På nätet och i det lilla samhället smutskastas Linnea samtidigt som den våldtäktsdömde hyllas.
Och kampanjen fortsätter - trots att killen dömts för ännu en våldtäkt.

Saker folk har sagt: 

 - Den bild son hon ger av honom stämmer inte med den bild man har av honom. Jag tycker inte att han verkar vara en sån person som skulle behöva det för han ser ju bra ut och är snäll. Kommetar.

- Det är så jobbigt att tänka på att han kanske har gjort det det. Det kanske är sant och jag vill inte veta det i så fall. Kommentar.




Feg är vad hon som sa det sista är, extremt feg.


Jag är äcklad. Hur kan så många människor sätta sig emot en tjej och stå upp för en våltäksman? Skabbigt.
Dom är fega, äckliga, empatilösa människor utan känslor.
Och vem behöver våldta någon? En ful och elak person eller? Nej, ingen människa behöver våldta någon. Ingen människa ska göra det heller.

Jag kan inte förstå hur så många människor har kunnat och kan säga att han är oskyldig när han själv har erkänt en våldtäkt och dessutom är dömd för två. Det finns ju till och med DNA bevis till den andra.
Sen att alla dessa människor kan tro på alla töntiga ryktern om Linnea är fruktansvärt barnsligt och att till och med hennes närmaste vänner tro på dom. De lämnar sin vän för rykten.

Om någon av mina kompisar skulle bli utsatta för samma sak skulle jag slå ner varenda jävel som skulle prata. Jag skulle också slå ihjäl han som hade gjort det, helt utan tvekan. Jag skulle tro på mina vänner oavsett vad.

Sen också att folk säger att der är synd om honom?! Det är inte ett dugg synd om honom! Han är en vidrig person med problem och det blir inte bättre om massor med människor står för honom.
Jag tror att alla inte vill se saningen. Han var tydligen snäll, charmig och snygg. Såna personer gör inte såna här hemska saker, eller hur? ...
Har dom inget bättre för sig i Norrland? Än att tro på rykten och blunda för den hemska saningen som finns.
Hans mamma som starade gruppen på fb blundar uppenbart för saningen men det är inte konstigt. Vem vill ha en son som är en våldtäktsman? Men hon går för långt. Alldelles för långt.


Idioter. Idioter
Det finns gott om idioter tydligen.


Det är hemskt att det är Linnea som måste fly. Att det är hon som måste flytta långt hemifrån. Att det är hon som får lida och har fått sitt liv förstört, inte han, inte våldtäksmannen.

Linnea är ingen hora, ingen fitta eller ett fjortisluder. Hon är ju stark som vågar berätta om det här. Tänk vad många tjejer som tiger.
Och det kan man ju undra varför vissa tjejer inte vågar berätta om det som dom blivit utsatta för.
Konstigt, väldigt konstigt att dom inte vågar eller hur?
Dom har bara risken att få alla emot sig till och med sina egna vänner.

Hm.. skumt det där att dom inte vågar berätta eller hur? .....







Kommentarer
Postat av: Caarro

USCH!!! JAG BLIR SÅ JÄVLA ARG PÅ ALLT OM DETTA!! Det är bara dumma idioter som inte har en egen hjärna att tänka med som skulle utsätta en människa för sånt här!! TÄNK FÖRRIHELVETE!!

2010-03-26 @ 21:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0